sloni-afrika-originalOlejem jsem už ledaco namaloval a chtěje se posunout o nějaký ten krok kupředu, možná bokem, sáhl jsem po akvarelových barvách. A aby toho nebylo málo, zahodil štětec chopil se špachtle.

Fotka slůněte s matkou na poněkud fádním pozadí si přímo říkala o dramatičnost a trocha rozjasnění.


akvarel-postup-malovani-1

Po zběžném nákresu kontury slonů a linie horizontu jsem širokým štětcem podmaloval základní barevnou škálu pozadí. A následně začal špachtlí nanášet od pravého horního okraje plátna barvu a pokračoval směrem dolů k levému dolnímu rohu. Možná právě proto je horizont na výsledném obraze mírně nakloněn.


akvarel-postup-malovani-2Práce se špachtlí je trochu modelařinou a částí malířstvím, jelikož, je-li použito dostatečné množství barvy, je malba plastická. Nevýhodou akvarelových barev v tomto nasazení je dosti rychlé zasychání.

To vede jednak k nutnosti nepřerušování práce, protože odstín, který si na paletě namícháte už druhý den můžete tak maximálně odsekat dlátkem z palety. Zároveň zásah do strukturovaného povrchu malovaného obrazu není jednoduchý, protože najednou nenanášíte barvu na hladké plátno, nýbrž na zvrásněný povrch malby z předešlého dne.

Protože jsem se pokusil o jakousi jednolitost obrazu, nedodržel jsem svůj klasický postup: nejdříve pozadí, potom popředí a následně hlavní objekt. Ale maloval jsem postupně od již zmíněného levého horního rohu. Slonice i slůně díky tomuto působí sice méně výrazně, než na původní fotce, zato jsou až dramaticky vtaženi do okolního prostředí.


africka-slonice-akvarel-spachtle

Rozměr obrazu: 50 x 40 cm

Materiál podkladu: bavlněné plátno na dřevěném rámu

Barvy: akvarelové

Nástroj: široký plochý štětec a lichoběžníková špachtle

Share →